• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Snart händer det

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Tack!

Från början 1,7 mkr fördelat på 9 krediter :oops:
W O W !! Har läst igenom hela tråden och DU är sannerligen beviset på att ALLT går om man bara verkligen VILL och lyckas bita ihop !! Ingen offerkofta där inte… :)
Såå tokimponerad jag är av Dig och din vilja FRAMÅT !!!
Grattis till kärleken - den kan oxå göra under med ännu större vilja att prestera !❤️
All cred till Dig !!! :)
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Verkade vara en nitlott med Wasa kredit. Min ränta är 8,45 % nu från att den var 4,35 i början på september.

Händelseförlopp:
- Början på sept signerar jag 4,35 %
- 3 dagar senare står räntan att den är 5 %. Jag skriver till dom och får standardiserat svar att de fått ökade utlåningskostnader. Jag ringer dom och bråkar och de sänker från och med 1a oktober till 4,45 % sa de.
- nu idag när jag kollar är räntan 8,45 %

jag har skrivit till dom nu och frågat om det men tror inte de kommer ändra detta men vi får se. Känner mig rätt lurad ärligt talat. Klart det är dyrare att låna ut pengar nu men ökningen är nästan 100 % och det går inte ihop med meddelandena jag fått. Endast fått kommunikation att de höjer från och med november med 0,4 procentenheter.

håller er uppdaterade men håll koll på era lån!
 

miggedepp

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 Oktober 2022
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Verkade vara en nitlott med Wasa kredit. Min ränta är 8,45 % nu från att den var 4,35 i början på september.

Händelseförlopp:
- Början på sept signerar jag 4,35 %
- 3 dagar senare står räntan att den är 5 %. Jag skriver till dom och får standardiserat svar att de fått ökade utlåningskostnader. Jag ringer dom och bråkar och de sänker från och med 1a oktober till 4,45 % sa de.
- nu idag när jag kollar är räntan 8,45 %

jag har skrivit till dom nu och frågat om det men tror inte de kommer ändra detta men vi får se. Känner mig rätt lurad ärligt talat. Klart det är dyrare att låna ut pengar nu men ökningen är nästan 100 % och det går inte ihop med meddelandena jag fått. Endast fått kommunikation att de höjer från och med november med 0,4 procentenheter.

håller er uppdaterade men håll koll på era lån!
Vadå kan en bank skriva ett avtal och sen inte ens följa avtalet? Du har väl detta på papper????
Grym är du oavsett vad. Får jag fråga varför du inte ansökte om skuldsanering? Var det för du ville lösa det på egen hand istället? Kämpa på!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 576
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
4 147
Vadå kan en bank skriva ett avtal och sen inte ens följa avtalet? Du har väl detta på papper????
Grym är du oavsett vad. Får jag fråga varför du inte ansökte om skuldsanering? Var det för du ville lösa det på egen hand istället? Kämpa på!
Det beror på vilken sorts lån det är. Fast el rörlig ränta.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Vadå kan en bank skriva ett avtal och sen inte ens följa avtalet? Du har väl detta på papper????
Grym är du oavsett vad. Får jag fråga varför du inte ansökte om skuldsanering? Var det för du ville lösa det på egen hand istället? Kämpa på!
Tjänade för bra för att få en sanering beviljad. Goda förutsättningar för mig att lösa det själv istället. Men sen ville jag och vill fortfarande ta ansvar för den ekonomiska oreda jag ställt till med.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
De sänkte räntan igen till 4,45 %. De sa att de hade gjort ett misstag och de tyckte jag var otrevlig när jag skrev till dom och anmärkte på detta och sa att jag kände mig grundlurad.

De korrigerade misstaget och anmärkte på min ton som otrevlig men gav ej någon indikation på att de hade förståelse för min frustration som kom från att de höjde min ränta med ca 90 %. Detta är då andra gången jag råkar ut för en märklig höjning bör tilläggas också
 

miggedepp

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 Oktober 2022
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Tjänade för bra för att få en sanering beviljad. Goda förutsättningar för mig att lösa det själv istället. Men sen ville jag och vill fortfarande ta ansvar för den ekonomiska oreda jag ställt till med.
Om jag förstått det rätt så hade du 1.9 mil i skulder? Vad var din inkomst? Ägde du bostadsrätt eller något annat av stort värde?
Jag skickade in min ansökan i fredags och har också en hög lön och är rädd för det ska förstöras.
39 ut cirka men räntekostnader på 19500 och amorterar bara 2300 på dessa lånen just nu.
Med hyra och internet/telefon har jag drygt 1800-2400 över till mat och annat vilket är helt ohållbart framförallt då jag tar mediciner som kostar 1000kr cirka per månad tills högkostnadsskyddet kickar in.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Om jag förstått det rätt så hade du 1.9 mil i skulder? Vad var din inkomst? Ägde du bostadsrätt eller något annat av stort värde?
Jag skickade in min ansökan i fredags och har också en hög lön och är rädd för det ska förstöras.
39 ut cirka men räntekostnader på 19500 och amorterar bara 2300 på dessa lånen just nu.
Med hyra och internet/telefon har jag drygt 1800-2400 över till mat och annat vilket är helt ohållbart framförallt då jag tar mediciner som kostar 1000kr cirka per månad tills högkostnadsskyddet kickar in.

1,7 mkr i skulder.

nu tjänar jag ännu mer. Men då 2019 deklarerade 7- lite mer än 800k typ. något sånt.

bodde hemma hos föräldrar då så sparade mkt på det sättet, ägde inget av värde. Krigade hårt för att förbättra min situation varje dag. Krigar fortfarande. Nu bor jag ej hos föräldrarna och har hyra och allt annat som alla andra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp